4 February 2012

Eet meer, verlies meer gewicht

Geplaatst op 25 maart, 2009 door Jojoclub-afslanken.com   ·   geen reacties

Vrouwen met overgewicht die een dieet volgen met een laag vetgehalte verliezen gewicht, maar ze zullen meer gewicht verliezen als er meer fruit, groenten en soep met een laag calorische waarde wordt gegeten. Dit is de conclusie na een jaar lang onderzoek op de Penn State University. Het dieet bevat weinig vetten. Maar de studie biedt een grote bonus aan: Men moet veel waterrijk voedsel zoals vruchten, groenten, en soepen eten.

Het werkte op korte termijn. Maar werkt het ook op langer termijn??

Aan de studie deden 97 vrouwen mee van rond de honderd kilo.  De vrouwen werden in twee groepen gedeeld, gebaseerd op leeftijd en het gewicht. De ene helft ging op een dieet met een laag vetgehalte. De andere helft deed hetzelfde dieet, maar werd verteld om waterrijke vruchten, groenten, soepen te eten.

Natuurlijk, gingen de vrouwen niet alleen op een dieet. Zij kregen ook hulp en steun.

In de eerste zes maanden, hadden de vrouwen in beide groepen individueel wekelijkse zittingen met een diëtist. Zij werden ook onderwezen in het koken met nieuwe technieken, met inbegrip van hoe hun favoriete recepten aan te passen om zo het vetgehalte te verminderen. En zij kregen lessen in boodschappen doen, uit eten gaan en maaltijd en snack tips.

Ook kregen de vrouwen gedragstherapie met de aandacht op zelfcontrole, doel stellen en sociale netwerken, om het emotionele eten het hoofd te bieden, hindernissen te overwinnen, problemen op te lossen en tegenslagen te verwerken.

Ook werd lichaamsbeweging niet vergeten. De vrouwen begonnen met 2000 stappen per dag te lopen en te verhogen met elke keer 2000 stappen, totdat ze minimaal 10.000 stappen per dag liepen.

In de tweede zes maanden, kregen de vrouwen 1x per maand een groepssessie en 1x per maand een individuele zitting met een diëtist.

Het enige verschil tussen de groepen was dat de ene helft van de vrouwen advies kreeg om meer fruit, soep en waterrijke vruchten aan hun dieet toe te voegen.

Conclusie: 71 van de 97 vrouwen hebben het dieet volgehouden. Alle vrouwen verloren gewicht. De groep dat het dieet volgde zonder iets extra’s, verloren gemiddeld 14 pond. De groep met meer fruit, soep en groenten, verloren gemiddeld 17.5 pond, terwijl zij 25% meer voedsel aten.

Het volgen van een dieet met een laag vetgehalte maar met meer fruit, soep en groenten, zorgt ervoor dat het hongergevoel verminderd en dat het beter vol te houden is.

Share

Lees ook:

  1. Fruitsoorten die kunnen voorkomen dat je in gewicht toeneemt
  2. Het drie-daagse Fruitdieet, verlies 3 tot 4 kilo
  3. Het Koolsoep dieet
  4. Pritikin dieet
  5. Nieuwe Atkins vecht terug, verlies 6 kilo in twee weken

Tags: , , ,

Reacties (0)




P.s.: Moderatie van de reacties staat aan, je hoeft niet nogmaals je reactie te versturen.


Online afslanken


Slanke recepten

Fruitbom en perzik smoothie

Fruitbom smoothie 6 grote aardbeien 1 banaan 3 ijsklontjes Mix alles in een mixer tot een gladde shake. Lekker koel voor de ...

Ontbijtsmoothie

Maak deze smoothie elke morgen voor het ontbijt. Het is rijk aan vitaminen, antioxidanten, vezels, omega-3 vetten, enkelvoudig ...

Gezonde Smoothies

Tomaten Smoothie Tomaten zijn een geweldig bestanddeel voor een gezonde smoothie, vol met antioxidanten. Smoothies zijn makkelijk mee te nemen ...

Allerlei gezonde tussendoortjes

Dankzij onze bezoekers een lijst met allerlei gezonde tussendoortjes! - Lekker vers fruit dat in stukjes gesneden is met ...

Koude spercibonensalade

Benodigdheden: - 500 gram sperziebonen - 100 gram schelpjespasta - 2 eetlepels franse mosterd - 50 gram ham - kalkoen- of kipfilet in ...

Spinaziesalade met mexican salsa

Een heerlijk slanke dressing maak je met 2 tomaten, 1 ui, verse koriander (10 takjes), sap van 1 ...

Kinderen

Kinderen slaan verslechtert gedrag

Slaan verslechtert emotionele intelligentie en het gedrag van kinderen

En het gedrag van het kind zal alleen maar verslechteren, zeggen de onderzoekers van Amerikaanse en Canadese universiteiten. ...
drie-jarige-IQ-van-140

Meisje van 3 jaar met een IQ van 140

Andere kinderen van haar leeftijd leren kinderliedjes en misschien net hun eigen naam lezen, maar de drie-jarige Saffron ...

Met echte woorden praten stimuleert de hersenen van je baby

Dus geen babypraat, geluidjes enz., maar echte woorden gebruiken als je tegen de baby praat, dit zorgt voor een ...

Slikken van foliumzuur rond de conceptie sterk aanbevolen

Het is al bekend dat het slikken van foliumzuur de kans op een open ruggetje of andere aangeboren ...

Laat je kind lekker vies worden

Kinderen die lekker mogen ravotten en vuil worden en niet door de ouders met allerlei antibacteriële zepen en ...

Dubbel30 laat kinderen bewegen

Een nieuwe beweegcampagne voor kinderen is gisteren gestart. Het iniatief komt van het Nederlandse Instituut voor en Sport ...

Health Blogs
blogs