Studie: het maakt niet uit wat voor dieet je volgt

Wetenschappers zeggen dat het niet uit maakt wat voor dieet je volgt. Of het nu een dieet is met veel eiwit en weinig koolhydraten (o.a. Atkins en South Beach dieet), een dieet met weinig vet enz.
De onderzoekers namen de proef op de som bij 800 mensen met overgewicht, ze hadden allen een gewicht van ongeveer 93 kilo. Na twee jaar diëten waren ze ongeveer drie kilo afgevallen, ongeacht het regime dat ze hadden gevolgd.
Heel simpel, het maakt niet uit wat voor dieet je volgt, als je maar minder calorieën eet dan daarvoor.
Meer bewegen en minder eten (wat iedereen ondertussen wel weet) blijkt goed genoeg om af te vallen. Geen dure dieetshakes, dieetpillen enz.
Het onderzoek staat vermeld in de New England Journal of Medicine.
No related posts.