Dieetproducten bevorderen overeten

Wetenschappers aan de Universiteit van Bristol zeggen dat het eten van dieetproducten om af te vallen niet werken, het werkt vaak juist averechts. De onderzoekers ontdekten dat wanneer mensen kiezen voor een minder calorierijke maaltijd juist meer gaan eten.
Tijdens de studie bleek dat wanneer men geconfronteerd werd met ‘gewone’ voeding, de proefpersoon niet meer at dan normaal. Als een proefpersoon een caloriearme maaltijd voorgeschoteld kreeg, schepten ze meer op, om zo een tekort te compenseren.
“We weten uit experimentele studies dat het eten van grote porties niet noodzakelijkerwijs betekent dat je minder eet bij een volgende maaltijd, dus dit kan leiden tot een toename van de totale energie-inname,” zei Miles.
Dr. Brunstrom, senior docent aan de universiteit van Bristol, die het onderzoek leidde, zal deze bevindingen presenteren op de British Nutrition Foundation conferentie.
No related posts.