Home » Afslanken » Op dieet? Gebruik dan geen kunstmatige zoetstoffen

Op dieet? Gebruik dan geen kunstmatige zoetstoffen

zoetstoffen

Velen die op dieet zijn gebruiken in plaats van suiker kunstmatige zoetstoffen. Uit onderzoek blijkt dat het gebruik van zoetstoffen niet zorgt voor gewichtsverlies, integendeel, het kan zelfs zo zijn dat men in gewicht aankomt. Onze lichaam is niet in staat om onderscheid te maken tussen de calorie-vrije suikervervangers en echte suiker, suggereert het onderzoek. Kunstmatige zoetstoffen gedragen zich op een soortgelijke wijze als suiker, zij activeren bepaalde sensoren in de darm die alles in gang zetten om glucose op te nemen. Het resultaat is dat het lichaam meer suiker gaat opnemen, dus extra calorieën die erbij komen. Voor de afvaller betekent dit weinig of geen gewichtsverlies en kan zelfs uiteindelijk leiden tot extra pondjes.

Professor Shirazi-Beechey van de Liverpool University zegt: ‘Je drinkt bijvoorbeeld dieet-cola om slank te blijven, maar het omgekeerde is waar, want de kunstmatige zoetstoffen die in de cola zitten, activeert de glucose sensor, zodat het lichaam meer suiker gaat opnemen uit je dagelijkse dieet.

Bron: MailOnline

No related posts.

Over dit bericht
Geplaatst door Vertaald door Jojoclub-afslanken.com op Sep 3rd, 2009 onder categorie Afslanken. U kunt zich abonneren op eventuele reacties op dit item via RSS 2.0. Ook kunt u een reactie achterlaten via het onderstaande reactieformulier.

Geef een reactie