Home » Gezondheid » Dagelijks een glas bosbessensap zou geheugenverlies kunnen stoppen

Dagelijks een glas bosbessensap zou geheugenverlies kunnen stoppen

Dat beweren wetenschappers van de Universiteit of Cincinatti. Aan het onderzoek deden 18 ouderen mee, allen hadden de eerste verschijnselen van dementie. De leeftijd van de ouderen was 70 jaar en ouder. De helft van de groep ouderen moesten 12 weken lang elke dag een glas bosbessensap drinken en de andere helft van de groep dachten dat ze bosbessensap dronken, maar kregen een ander drankje. Beide groepen ondergingen dezelfde testen gedurende de 12 weken. De groep die 12 weken bosbessensap hadden gedronken scoorde beter op de testen dan de groep die geen bosbessensap hadden gedronken. Ook bleek dat de ‘bosbessengroep’ minder depressieve klachten hadden. Onderzoeker Robert Krikorian schrijft in het tijdschrift  ’Journal of Agricultural and Food Chemistry’, dat de studie een significante verbetering toonde op het gebied van leren en het geheugen.  Bosbessen bevatten een mengsel van chemische stoffen genaamd anthocyanen, die bijdragen tot een verbetering van de doorstroming van informatie naar de hersenen en  remmen de veroudering van cellen bij het ouder worden. Bosbessen hebben meer goede eigenschappen, zo wordt er beweerd dat het ook kanker, hart-en vaatziekten, astma, staar en zelfs cystisis bestrijdt. De bosbessensap die tijdens de studie werd gebruikt staat gelijk aan de bosbessensapjes die men in de supermarkt kan kopen.

No related posts.

Over dit bericht
Geplaatst door Vertaald door Jojoclub-afslanken.com op Jan 23rd, 2010 onder categorie Gezondheid. U kunt zich abonneren op eventuele reacties op dit item via RSS 2.0. Ook kunt u een reactie achterlaten via het onderstaande reactieformulier.

Geef een reactie