Wit brood en aardappelen slecht voor acne
29-10-2007
Voedingsproducten met een hoge glycemische index (die het suikergehalte in het bloed snel doen stijgen) zoals wit brood en aardappelen, hebben een negatieve invloed op acne. Voedingswaren met een lage glycemische index (die de bloedsuiker geleidelijk verhogen), zoals granen en bonen, zouden daarentegen een gunstig effect hebben.
Dat blijkt uit een Australisch onderzoek bij 43 mannen tussen 15 en 25 jaar die gedurende 12 weken een normaal dieet of een dieet met 45% koolhydraten met een lage glycemische index (American Journal of Clinical Nutrition, juli 2007). In de groep die het tweede dieet volgde, werd een gevoelige verbetering van de acne symptomen vastgesteld (naast een vermindering van lichaamsgewicht en een verhoging van de insuline-gevoeligheid).
Bron: Gezondheid.be
|
|
|
 |
Examen? Eet dan niet teveel! Het geheugen werkt dan optimaler, zo blijkt uit onderzoek. Alles heeft te maken met het hongerhormoon 'ghreline'. Deze wakkeren niet enkel de eetlust op, maar ook de zenuwcellen van de hippocampus, het gebied waar zich het... Lees verder
|
|