Vrouwen die de anticonceptiepil slikken, hebben minder kans op eierstokkanker.
26-01-2008
De pil heeft sinds de invoering in de jaren zestig tweehonderdduizend gevallen van eierstokkanker doen voorkomen. Van die gevallen waren er waarschijnlijk honderdduizend dodelijk afgelopen.
Dat meldt het medische tijdschrift The Lancet op basis van onderzoek. De onderzoekers bekeken 45 studies over 21 verschillende landen met daarin ruim 23.000 vrouwen met eierstokkanker en ruim 87.000 zonder eierstokkanker.
Bron: HLN
|
|
|
 |
Examen? Eet dan niet teveel! Het geheugen werkt dan optimaler, zo blijkt uit onderzoek. Alles heeft te maken met het hongerhormoon 'ghreline'. Deze wakkeren niet enkel de eetlust op, maar ook de zenuwcellen van de hippocampus, het gebied waar zich het... Lees verder
|
|