Laatst bijgewerkt op: 07-05-2008
WWW.JOJOCLUB-AFSLANKEN.COM

    
Home > Gezondheid > B-vitamine foliumzuur beperkt schade na hartinfarct

B-vitamine foliumzuur beperkt schade na hartinfarct


28-03-2008

Het toedienen van de B-vitamine foliumzuur kan de schade na een hartinfarct beperken. Dat hebben artsen van het Universitair Ziekenhuis Antwerpen (UZA) en onderzoekers van Johns Hopkins University in het Amerikaanse Baltimore ontdekt. Vaktijdschrift Circulation van de American Heart Association publiceert deze week de resultaten, zo meldde UZA.

Na een hartinfarct maken artsen de verstopt geraakt kransslagader weer open, waarbij altijd schade optreedt. Het toedienen van 'hoge doses' foliumzuur bleek deze schade te verminderen, bij onderzoek op proefdieren.
"Zo sterven minder hartcellen af, blijft de hartfunctie beter bewaard en treden tijdens de eerste 48 uur na het infarct minder hartstoornissen op", aldus An Moens van de dienst cardiologie van het UZA.

Bovendien kwam naar voren dat het toedienen van foliumzuur vóór het hartinfarct "een positief effect heeft en mogelijk een hartinfarct kan voorkomen".

Bron: NU.nl





Reacties:

Hier kunt u op een discrete en betrouwbare wijze Reductil, Acomplia, Xenical, Viagra of een andere medicijn bestellen. Met onafhankelijke artsen en apotheken over de gehele wereld.

Reageer op dit artikel:
Naam:
Email:
Onderwerp:
Reactie:


Rookverbod zorgt ervoor dat jongeren minder roken Rookverbod zorgt ervoor dat jongeren minder roken

In steden waar er een streng antirookbeleid wordt gehandhaafd hebben jongeren 40 procent minder kans om regelmatig te roken. Dit in tegenstelling tot steden waar er geen antirookbeleid is, of waar het beleid slecht wordt...

Lees verder

Korte armen en benen verhoogt de kans op Alzheimer Korte armen en benen verhoogt de kans op Alzheimer

Bij vrouwen vermindert elke 2,5 cm meer dan de gemiddelde lengte de kans op dementie met 16% en Alzheimer met 22%. Bij lange armen vermindert...

Lees verder

 

 

 
 
JOJOCLUB © 2001 - 2008