Uurtje langer slapen beperkt risico op...Uurtje langer slapen beperkt risico op...

Uit een recente studie blijkt dat 8 uur slapen per nacht het risico op aderverkalking de komende 5 jaar met...

Lees verder
Reminyl voor behandeling AlzheimerReminyl voor behandeling Alzheimer

Galantamine (Reminyl®) is in Nederland geregistreerd voor de symptomatische behandeling van milde tot matig...

Lees verder
Geeuwen tegen oververhittingGeeuwen tegen oververhitting

Een flinke gaap stuurt een fris briesje naar de hersenen. Dit verklaart ook waarom mensen geeuwen als ze moe...

Lees verder
Home > Gezondheid > Rokers hebben baat bij het eten van rauwe groenten
Want er zijn vormen van vet die de mens beschermen tegen de steeds vaker voorkomende diabetes type 2. Dat is goed nieuwe voor de talrijke mensen die niet gelukkig zijn met de omvang van hun zitvlak. Nieuw onderzoek geeft namelijk aan dat vet dat zich ophoopt rond de heupen of op het zitvlak enige bescherming kunnen bieden tegen suikerziekte.



Fanatiek sporten lokt astma uitFanatiek sporten lokt astma uit

Astmapatiënten worden er vaak toe aangezet om wat te sporten. Lichaamsbeweging kan immers bijdragen tot een betere controle van de ziekte. Meer en meer gegevens wijzen...

Lees verder
Impotentie kan een voorbode van een hartaanval zijnImpotentie kan een voorbode van een hartaanval zijn

Volgens Hackett hebben impotente mannen een 50 procent hogere kans hartaandoeningen te krijgen dan mensen zonder erectiestoornissen. Dat verhoogde risico staat gelijk...

Lees verder




Rokers hebben baat bij het eten van rauwe groenten


18-11-2008


Zware rokers hebben minder kans op kanker als ze rauwe groenten eten zoals broccoli, kool, bloemkool en spruitjes. Het risico op de ziekte neemt met 20 tot 50 procent af, stelden Amerikaanse onderzoekers dinsdag.

De wetenschappers zeiden er meteen bij dat hun onderzoeksresultaten nog niet voldoende waren om een voedingsadvies te geven. “En als je lang genoeg rookt, kan niets helpen”, nuanceerde Li Tang van het Roswell Park kanker instituut in Buffalo.

De onderzoekers ontdekten dat het risico op kanker door het eten van de groenten vooral afneemt onder mensen die meer dan twintig sigaretten per dag roken. Ook mensen die vroeger rookten hebben baat bij de groenten. Het verschil in afname ligt verder aan hoe vaak en welke soort groente iemand eet.

Tang en haar collega’s onderzochten 948 mensen met kanker en 1743 mensen zonder deze ziekte.

Bron: Telegraaf



Naam:
Email:
Onderwerp:
Reactie:






Reacties:

 

 

Warm drankje verzacht symptomen...Warm drankje verzacht symptomen...

Grootmoeders advies is nu gestaafd met wetenschappelijk onderzoek....

Lees verder
Psoriasis: afweerstoornis is de oorzaakPsoriasis: afweerstoornis is de oorzaak

Dit blijkt uit onderzoek van Annechien Langewouters. Langewouters...

Lees verder

 

MyCalorieCoachMyCalorieCoach

Jouw eigen professionele coach die je helpt om bewust en gezond te leven!Ontdek hoeveel voedingsstoffen...

Lees verder
Maak kennis met Big is Beautiful!Maak kennis met Big is Beautiful!

Big is Beautiful is een trendy glossy magazine voor dames met een maatje meer. Van maat 42,44,46,48,50...

Lees verder
Get in ShapeGet in Shape

Get in Shape geeft je tips om er goed uit te zien en inspireert je om op een gezonde manier gewicht te...

Lees verder

JOJOCLUB © 2001 - 2008