augustus 2, 2021

jojoclub-afslanken

Jojo Club is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Rusland verbiedt mediakanalen van Vladimir Poetin scoops | Rusland

De oorlog tegen de onafhankelijke pers van het Kremlin is in Rusland geëscaleerd nadat de inlichtingendienst van Procter werd verboden als vergelding voor een reeks zeer gênante onthullingen. Vladimir Poetin En hoge Kremlin-functionarissen.

De zeldzame beslissing om een ​​groot mediakanaal door fiat te verbieden, is een wake-up call voor de nieuwe onderzoekspersbureaus van Rusland, die wedijveren om kwaadaardige primeurs over topfunctionarissen te publiceren, en die nu soortgelijke druk op het Kremlin proberen uit te oefenen.

Staatsmedia meldden donderdag dat het Russische ministerie van Justitie Proct had toegevoegd aan zijn lijst van “ongewenste organisaties”, wat betekent dat zijn journalisten moeten stoppen met werken voor de site of strafrechtelijk vervolgd worden, en acht journalisten toegevoegd, waaronder de hoofdredacteur van Proct, Romeinse Pathaan. , In het register van “buitenlandse agenten”. Veel verslaggevers van Radio Free Europe / Radio Liberty en Open Media werden aangekondigd als buitenlandse agenten.

Het is voor andere nieuwsorganisaties illegaal om materiaal rechtstreeks van een ongewenste organisatie te linken of te citeren, wat betekent dat ze in principe hun archieven van elke verwijzing naar de werken van Procter moeten verwijderen of strafrechtelijk vervolgd moeten worden. Deze positie zou elke poging van Proct om congestie te vergroten voorkomen; Hun donoren kunnen ook worden aangeklaagd.

Zag nieuwswebsites zoals de aanval op Proct op de kritische en onafhankelijke media in Rusland kwallen En VTimes kondigde buitenlandse agenten aan (De laatste is gesloten), werden de journalisten van het studentenblad DOXA, het onderzoeksteam van het anticorruptiefonds van Alexei Navalny, ondervraagd. Werd uitgeroepen tot een “terrorist”, En miljoenen hebben boetes geëist tegen door de VS gefinancierde RFE/RL.

READ  Het vrachtschip werd onlangs aangevallen op het door Israël geleide knooppunt op volle zee
Alexei Navalny onthult het onderzoek van Vladimir Poetin naar rijkdom - Video
Alexei Navalny onthult het onderzoek van Vladimir Poetin naar rijkdom – Video

Maar dit is de eerste keer dat een persbericht expliciet wettelijk verboden is (het dichtstbijzijnde voorbeeld is de sluiting van Mikhail Kodarkovsky’s open Russische mediatak) en het feit dat Brock een gevoelige snaar in het Kremlin raakte door topfunctionarissen te ondervragen. En belangrijke onderwerpen zoals Rusland Covid-19 antwoord En huurlingen naar Afrika sturen.

Vorige week werden twee medewerkers van Pathan en Proct gefouilleerd door de politie die naar eigen zeggen een vier jaar oude lasterzaak aan het onderzoeken was. Maar het personeel van Procter koppelde de zoektocht aan hun plannen om een ​​wreed onderzoek te ontketenen naar minister van Binnenlandse Zaken Vladimir Kolokoltsev, waarbij hij zijn familieleden ervan beschuldigde ongelooflijk rijk te zijn sinds zijn benoeming in 2012 en te worden verdacht van betrokkenheid bij de georganiseerde misdaad.

Proct onderzoekt ook enkele van Poetins meest gevreesde bondgenoten, waaronder de Tsjetsjeense leider Ramzan Kadyrov en een zakenman. Yevgeny Brigogen. Met behulp van gelekte eigendoms- en paspoortinformatie voerde de website ook aan: In een artikel van vorig jaar Poetin had een dochter bij een geheime minnares.

Jarenlang hebben Kremlin-vriendelijke handelaren gekocht of verbleven bij belangrijke verkooppunten, om journalisten te waarschuwen de “dubbele lijn” niet te overschrijden of ontslagen te worden.

Maar de opkomst van nieuwe inlichtingendiensten in Rusland, zoals Proct, die hun druk om overheidsdruk te ontwijken heeft afgezwakt, heeft de overheid minder instrumenten gegeven om hun publicatie te controleren, behalve om buitenlandse uitgevers op de hoogte te stellen, ze failliet te laten gaan of andere manieren te zoeken om sluit ze af.

Procter gaf donderdag niet onmiddellijk commentaar op het besluit van de regering.