jojoclub-afslanken

Jojo Club is de toonaangevende aanbieder van kwalitatief Nederlands nieuws in het Engels voor een internationaal publiek.

Netflix Texas Chainsaw Massacre Reboot Vervolg Review

Leatherface staat in silhouet in de deuropening, zijn kettingzaag bungelend aan zijn hand.

Leatherface verdedigt zijn territorium.
afbeelding: Netflix

Toby Hopper 1974 Texas Chainsaw Massacre Het is een angstaanjagend meesterwerk – een schrijnende en angstaanjagende verkenning van waarom je niet in de buurt van andermans eigendom zou moeten zijn, vooral op het platteland van Texas. Het is een verhaal dat andere filmmakers niet konden weerstaan ​​om het opnieuw te bekijken, Met afnemende meeropbrengsten. De Het meest recente voorbeeld Netflix komt vandaag binnen.

Geregisseerd door David Bleu Garcia, naar een script van Chris Thomas Devlin – en een verhaal van coproducenten Fede Alvarez en Rodo Sayags, die presenteerden adem niet En de 2013 kwaad dood remakeTexas Chainsaw Massacredie de recente trend volgt om het vervolg / de herstart alleen naar de oorspronkelijke eigenschap te noemen (zie: HalloweenEn de snoep manEn de Schreeuw), vermoedelijk een direct vervolg op de film uit 1974. Dit kan worden beschouwd als een belediging voor Huber Klassieke komedie horror Texas Chainsaw Massacre 2 Tot je je realiseert dat dit schot uit 2022 een beledigingsmachine voor gelijke kansen is. Niemand is veilig: inwoners van Texas, stadslichten in hun gedachten, dollartekens in hun ogen, slachtoffers van schietpartijen op scholen, een van de belangrijkste historische personages uit de serie en vooral het publiek, vooral fans van Hopper’s films. Alleen Leatherface, de kettingzaag-zwaaiende schurk die hier wordt gespeeld door Mark Burnham, ontsnapt met zijn (grotendeels) waardigheid intact.

Stadshandvatten, ontmoet je ondergang.

Stadshandvatten, ontmoet je ondergang.
afbeelding: Netflix

De opzet is in ieder geval een beetje nieuw. Zakenpartners Melody (Sarah Yarkin) en Dante (Jacob Lattimore), samen met Dante’s vriendin Ruth (Neil Hudson) en Melody’s zus Lila (kasteelrotsenElsie Fisher), ga je naar de verlaten stad Harlow, Texas, de plek die ze hebben gekozen om een ​​utopie te creëren voor artiesten en influencers op sociale media. Veel dingen over dit plan zijn niet logisch, maar in naam van het plotconflict betreedt het kwartet blijkbaar Harlow – de plaats waar ze hun toekomst verwedden. bij de eerste keer Voor een bus vol potentiële investeerders. Ze zijn verbijsterd te beseffen dat een van de meest opmerkelijke gebouwen van de stad, een oud weeshuis met een gehavende Zuidelijke vlag op de gevel, nog steeds wordt bewoond door een oudere vrouw (Star Trek: eerste contactAlice Craig) die er al tientallen jaren is, en een van de ‘kinderen’ staat nog steeds onder haar hoede.

Wie deze wees is, is geen geheim, maar sindsdien Texas Chainsaw Massacre Vertrouw haar kijkers helemaal niet om erachter te komen, we krijgen verschillende langlopende shots van een groepsfoto met een enorm personage met een mysterieus gezicht op de achtergrond. Zou het kunnen dat het meest voorspelde personage in de inleiding en openingsscènes van de film… en het enige personage dat iemand ooit naar deze film kijkt, een bepaald leren personage is? Fans van de originele film zullen hier het steeds groter wordende plotgat zien dat in de film uit 1974 Leatherface eigenlijk een volwassene was die met zijn familie (laten we ze excentriekelingen noemen) in hun boerderij woonde, iets waar de film uit 2022 ons expliciet aan herinnert. Dus verhuisde hij naar het weeshuis na het oorspronkelijke bloedbad en, laten we zeggen, 48 jaar tijd doorbrengen met personage Alice Craig, om op de een of andere manier te ontsnappen aan ontdekking en de drang om mensen af ​​te slachten met de kettingzaag die hij al die tijd in een privé-schuilplaats heeft vastgehouden?

Sally Hardesty (Olwen Fouéré) beraamt wraak.

afbeelding: Netflix

Deze informatie blijft ongrijpbaar, maar er wordt niet veel aan de verbeelding overgelaten Texas Chainsaw Massacre. Niemand zou de originele film “delicaat” noemen – het is een film waarin mensen hun huis versieren met lichaamsdelen en andere mensen aan vleeshaken worden gehangen en met hamers op hun hoofd worden geslagen – maar het had een nuance als het ging om de setting de scène en een geweldig plottempo. Er hangt een aura van dreiging, een gevoel dat de oorspronkelijke slachtoffers op een slechte plek rondscharrelen, maar zo in zichzelf opgaan dat het moeilijk is om het zelfs maar te beseffen. De personages in de nieuwe film zijn ook egocentrisch (en eerlijk, niet in staat om logische beslissingen te nemen), maar de film gaat verder en maakt ze meteen tot een hatelijke karikatuur. Jij wil Gezichtshuiden om een ​​barbecue te maken van deze eenmalige loafers, en dat is waarschijnlijk het punt, behalve de twee zogenaamd sympathieke: Lily, wiens volledige karakterisering “Ik heb een schoolschietpartij doorstaan” (compleet met flashbacks, een meer zelfgevaarlijke kant ). van een film die al als te serieus werd beschouwd), en Sally Hardesty (Olwen Fouéré, die de rol op zich nam van wijlen Marilyn Burns), de enige overlevende van de film uit 1974.

De opname van Sally – die werd gepresenteerd in een scène waarin ze een enorm stuk vlees aan het snijden was, was blijkbaar van plan om te verzilveren voor bijna 50 jaar– Bepaalt dat het zo is Laurie Strode Uit deze film, of in ieder geval het equivalent van Dennis Hopper in Texas Chainsaw Massacre 2. Maar hoe geweldig het ook is om haar terug te brengen, het is ook erg frustrerend dat ze niet meer kan doen en dat we niet meer over haar te weten komen. Het lijkt een gemiste kans.

Terwijl, Texas Chainsaw Massacre Hij heeft alle tijd om het te laten zien Ledergezicht Inbreken in een bus vol mensen wiens eerste instinct is om live te gaan om erin te gaan (aangezien we hun schermen kunnen zien, zijn we bekend met vernietigende opmerkingen als “Dat ziet er zo nep uit!”), wat leidt tot de meest schattige scène in de film, die standaard ook de beste scène is, simpelweg omdat het de enige onvergetelijke scène is.

Texas Chainsaw Massacre Nu streamen op Netflix.

Vraagt ​​u zich af waar onze RSS-feed is gebleven? je kan Kies hier wat er nieuw is.

READ  MasterChef-deelnemer klaagt producenten van shows aan om haar onder druk te zetten om door te gaan met filmen